Declarațiile ministrului Muncii privind criza demografică și scăderea natalității, subiecte de știri cu fraze scoase din context

Într-un interviu acordat portalului Sputnik.md, intitulat Problema demografică: De ce tinerele familii se limitează la un singur copil, ministrul Muncii și Protecției Sociale, Marcel Spatari, s-a referit la mai multe probleme ce țin de demografie și scăderea natalității în Republica Moldova. Printre cauze, el evidențiază lipsa serviciilor de îngrijire timpurie a copiilor, cum ar fi

Compensațiile Guvernului la gazele naturale, văzute de unele posturi TV drept „nesatisfăcătoare”, iar de altele ca „o gură de oxigen”

Presa a relatat pe larg și din unghiuri diferite despre compensațiile acordate cetățenilor de către Guvernul Republicii Moldova în contextul majorării prețului la gazele naturale, furnizate de Gazprom. Unele televiziuni nu au ratat momentul de a politiza acest subiect.  NTV Moldova, în buletinul de știri în limba rusă al serii de 10 noiembrie, a prezentat  

Negocierile cu Gazprom, prilej pentru unele posturi TV de a induce panică în societate

După mai multe zile de negocieri cu reprezentanții Gazprom, vicepremierul Andrei Spînu a prezentat luni, 1 noiembrie, într-o conferință de presă, prevederile contractului încheiat pentru cinci ani cu gigantul energetic rus. Deși, în general, mass-media a reflectat declarațiile oficialului fără interpretări, unele posturi TV au dat dovadă de o doză de tendențiozitate în relatările lor

Cum au informat unele portaluri despre declarațiile lui Igor Dodon privind renunțarea la mandatul de deputat

Mass-media a reacționat prompt la declarațiile făcute în conferința de presă de luni, 18 octombrie, de către liderul Partidului Socialiștilor, Igor Dodon. El a anunțat că renunță la mandatul de deputat și va conduce în continuare Uniunea oamenilor de afaceri moldo-ruse. În declarațiile sale, pe care le-a numit „istorice”, liderul socialiștilor a adus laude formațiunii

Criza gazelor, abordată de unele posturi TV prin declarații politice

Posturile de televiziune au acordat spațiu extins subiectului crizei gazelor, care a dominat în buletinele de știri de la începutul acestei săptămâni. Totuși, în relatările lor, unele televiziuni au preferat să citeze declarații cu conotații politice. Accent TV și-a axat știrile la temă, în „Sinteza Zilei” din 12 octombrie, aproape în întregime pe afirmații negativiste

Cazul procurorului general, Alexandr Stoianoglo, în buletinele unor posturi TV

Mass-media a reflectat multilateral cazul reținerii pentru 72 de ore a procurorului general Alexandr Stoianoglo, care a avut loc la începutul săptămânii, după ce pe numele acestuia a fost pornit un dosar penal. Totuși, unele televiziuni, în buletinele principale ale serii de 6 octombrie în care au difuzat mai multe știri la subiect, au prezentat

Valul de scumpiri din ultima săptămână, prilej pentru unele televiziuni de a declanșa panică și acuzații cu tentă politică

Televiziunile din Moldova au scris pe larg și diferit, săptămâna curentă, despre scumpirea zilnică a carburanților de către Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE), precum și despre o posibilă majorare a prețurilor la produsele alimentare, care a început și va putea continua după creșterea tarifelor la gaze și la produsele petroliere. Pentru TV6, postul

Decizia ANRE de a plafona prețurile la carburanți, prilej de știri cu iz politic pentru unele televiziuni

Pe 6 septembrie 2021, mass-media din Republica Moldova a scris pe larg despre scumpirea carburanților, ca rezultat al deciziei Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică (ANRE) de a plafona prețurile la benzină și motorină, începând cu data de 7 septembrie. Unele televiziuni, cu precădere cele afiliate socialiștilor, au difuzat știri cu iz politic, axate mai

Decizia CC privind transmiterea Stadionului Republican în gestiunea Ambasadei SUA, reflectată părtinitor de posturile TV afiliate politic

Verdictul Curţii Constituţionale, care a decis ca terenul fostului Stadion Republican să rămână în proprietatea Ambasadei Statelor Unite ale Americii, a fost reflectat în mod părtinitor în presa afiliată politic. NTV Moldova, bunăoară, a prezentat știrea de pe pozițiile Partidului Socialiștilor, titrând în programul principal de știri din 29 iulie: „Stadionul Republican, oferit americanilor”. Materialul

1 2 3 59