Conform celui mai recent sondaj de opinie realizat de compania iData, moldovenii au un grad diferit de încredere în influenceri și sursele tradiționale de informare. În ceea ce privește bloggerii și vloggerii, ar fi vorba de 30% dintre respondenți, care și-au exprimat încrederea în aceștia, în timp ce puțin peste jumătate (52%) dintre cei chestionați spun că au încredere în televiziuni, iar 24% – în posturile de radio.
La întrebarea „Câtă încredere aveți în următoarele instituții, organizații și grupuri de persoane?”, 47% din respondenții au precizat că nu au deloc sau au puțină încredere în bloggeri și vloggeri, iar 30% au exprimat un nivel mediu, mare sau foarte mare de încredere. 17% dintre persoane au răspuns că nu cunosc despre bloggeri și vloggeri.
Cu referire la tiktokeri, 52% din participanții la sondaj au precizat că nu au deloc sau au puțină încredere în ei, iar alți 26% au spus că au un nivel de încredere mediu, mare sau foarte mare.
Televiziunea se bucură de încrederea a 52% din respondenți, iar posturile de radio – 24%.
Potrivit companiei sociologie, sondajul a fost efectuat în perioada 18–24 martie 2024, pe un eșantion total de 1.131 respondenți. Eroarea maximă de eșantionare este de ± 2.85%, iar în eșantion au fost incluse 322 de localități din toate raioanele, municipiile Chișinău, Bălți și UTA Găgăuzia.
În contextul informațiilor privind sursele de informare preferate, Barometrul opiniei publice din august 2023 arăta că un procent semnificativ din respondenți utilizează platforme de socializare pentru a se informa. Astfel, Facebook era cea mai populară rețea de socializare, folosită de 59,1% din respondenți, în timp ce YouTube și Instagram erau următoarele opțiuni, 34,5% și, respectiv, 31,6% dintre respondenți folosindu-le zilnic sau de câteva ori pe săptămână. Topul era urmat de Tiktok – 27,1% și Telegram – 22,8%.
La întrebarea „Care este sursa de informare în care aveți cea mai mare încredere?”, 38,5% din respondenții Barometrului opiniei publice au indicat Internetul, alți 20,3% – televiziunea, 3,8% – radioul, 1,2% – ziarele și 19,8% niciuna.