Gigantul tehnologic Google a suspendat publicitatea pe anumite conținuturi referitoare la războiul din Ucraina, o acțiune menită să descurajeze promovarea știrilor false, scrie site-ul Press Gazette. De asemenea, Google a întrerupt temporar difuzarea de anunțuri publicitare către utilizatorii cu sediul în Rusia și a suspendat apariția anunțurilor la nivel global pentru agenții de publicitate cu sediul în statul rus. Drept răspuns, Google News a fost interzis în țară.
Într-un e-mail trimis miercuri (13 aprilie) editorilor, Google a declarat că întrerupe monetizarea conținutului publicitar „care exploatează, respinge sau aprobă războiul”.
Potrivit Reuters, restricțiile includ „afirmațiile care implică inclusiv faptul că victimele sunt responsabile pentru propria lor tragedie sau cazuri similare de învinovățire a victimelor, cum ar fi afirmațiile conform cărora Ucraina comite un genocid sau își atacă în mod deliberat proprii cetățeni”.
Inițiativa Google a fost catalogată drept o „mișcare pozitivă” de mai mulți experți din domeniu. Richard Reeves, director general al Asociației editorilor online, care numără printre membri majoritatea agențiilor naționale de știri din Marea Britanie, a calificat drept „lăudabile” măsurile menite să oprească răspândirea dezinformării despre război. „Invazia Rusiei în Ucraina a escaladat dezinformarea digitală la noi culmi, ceea ce adaugă și mai multă confuzie unui conflict deja devastator”, a spus el.
Totodată, atât Reeves, cât și directorul executiv al News Media Association, Owen Meredith, care reprezintă presa națională și regională din Marea Britanie, au avertizat că aceste măsuri nu ar trebui „să pună, ca o consecință, controlul editorial în mâinile algoritmilor Google”.
În opinia lui Sivan Tafla, director executiv al furnizorului de soluții de tehnologie publicitară pentru publicații Total Media Solutions, „știrile diligente și verificabile nu au fost niciodată mai importante, iar prin această mișcare Google își reafirmă angajamentul de a eradica dezinformarea, tăind în același timp veniturile pentru reclamele propagandiste sau frauduloase”.
Noile politici ale Google vizează publicitatea ce apare atât în aplicații, pe site-urile web, cât și pe canalele YouTube.