Human Rights Watch: Mai multe aplicații online au colectat fraudulos date personale pentru marketing commercial

Captură foto: hrw.org

În timpul pandemiei de coronavirus, milioane de elevi din întreaga lume care au folosit aplicații mobile pentru a participa la cursuri online au fost ținta fraudelor de date personale. Un studiu Human Rights Watch arată că firmele care gestionau aplicațiile au folosit datele  personale pentru marketing commercial în identificarea beneficiarilor pentru anumite categorii de publicitate. Printre companii se numără Google Classroom, Zoom, Kinderpedia sau Schoology.

Monitorizarea a fost efectuată în perioada martie – august 2021 și constată că majoritatea platformelor de învățare online au trimis sau au oferit acces la datele copiilor către companii de tehnologie și publicitate.

Potrivit raportului, „guvernele a 49 dintre cele mai populate țări ale lumii au încălcat drepturile copiilor prin susținerea produselor de învățare online fără a proteja în mod adecvat confidențialitatea datelor personale ale utilizatorilor”.

De asemenea, Hye Jung Han, cercetător în domeniul drepturilor copilului și tehnologiei și avocat la Human Rights Watch, spune că „guvernele au deschis ușa companiilor pentru a supraveghea copiii în mediul online, în afara orelor de școală și în adâncul vieții lor private, nereușind să se asigure că recomandă niște produse de învățare online care îi protejează”. 

Cercetarea se bazează pe analiza tehnică a 164 de produse de tehnologie educațională aprobate de 49 de țări în timpul pandemiei provocate de Covid-19. Studiul include o examinare a 290 de companii despre care s-a dovedit că au colectat, procesat sau primit date despre copii începând cu martie 2021.