Mai multe site-uri de știri au publicat pe data de 29 martie articole cu titluri în mare parte identice, care informează despre lansarea în premieră a unei curse de zbor Chișinău-Baku. Unele media au preluat inclusiv mai multe imagini care arată sigla și denumirea companiei aeriene, lăsând impresia că ar fi vorba de publicitate mascată.
Textele publicate pe site-urile de știri sunt practic identice cu cel din anunțul făcut de compania aeriană pe pagina sa de Facebook, iar unele instituții media au preluat și poze ale companiei aeriene, publicate pe rețelele sociale. Este vorba despre imagini cu baloane în culorile companiei, cu sigla și denumirea acesteia, poze care de altfel sunt irelevante pentru o știre cu scop informativ. Niciunul dintre texte nu este marcat cu semnul distinctiv pentru publicitate.
În context, sursele deontologice stipulează că „este interzisă informația publicitară mascată, prezentarea informației publicitare fără marcaj sau prezentarea acesteia drept produs jurnalistic”. Potrivit Codului deontologic al jurnalistului, „este obligatorie separarea clară a produselor jurnalistice de publicitatea comercială, de subiectele realizate în scop publicitar, de publicitatea politică (electorală). Publicitatea comercială, subiectele realizate în scop publicitar, publicitatea politică (electorală) trebuie marcate distinct și prezentate astfel încât să nu poată fi confundate cu produsele jurnalistice”.
La acest capitol, Ghidul de stil cu norme etice pentru jurnaliști prevede următoarea recomandare: „Vom marca clar publicitatea, în special cea politică, delimitând materialele editoriale de cele publicitare prin procedee grafice”.