Compania Meta a anunțat miercuri, 5 iulie, lansarea versiunii inițiale a Threads, o aplicație creată de echipa Instagram pentru partajarea textelor. Rețeaua oferă un spațiu nou, separat pentru actualizări în timp real și conversații publice. Threads nu se va lansa deocamdată în Uniunea Europeană, pe fondul incertitudinii cu privire la reglementările de utilizare a datelor personale.
Potrivit anunțului, „viziunea noastră cu Threads este să luăm ceea ce Instagram face cel mai bine și să o extindem pe partea de text, generând un spațiu pozitiv și creativ pentru a vă exprima ideile. Ca și pe Instagram, cu Threads puteți să urmăriți și să vă conectați cu prietenii și creatorii care vă împărtășesc interesele, inclusiv persoanele pe care le urmăriți pe Instagram și nu numai”.
Fluxul de bază de pe Threads reprezintă texte de cel mult 500 de caractere. Postările pot include linkuri, fotografii și videoclipuri cu o lungime de până la cinci minute și pot fi distribuite atât pe instagram, cât și pe alte platforme de social media, sub formă de link. Înregistrarea în aplicație se face prin intermediul contului de Instagram. Persoanele care au sub 16 ani (sau sub 18 ani în anumite țări) vor fi direcționate implicit pe un profil privat atunci când se alătură Threads.
Deocamdată, aplicația a fost lansată în peste 100 de țări, fiind disponibilă pentru sistemele iOS și Android, iar utilizatorii o pot descărca din Apple App Store și Google Play Store. „Ca și în cazul tuturor produselor noastre, luăm în serios siguranța și vom aplica Regulile comunității Instagram privind conținutul și interacțiunile din aplicație”, susțin cei de la Meta.
Presa străină scrie că Threads este văzută drept rivala Twitter, având funcționalități similare. Platforma a înregistrat cinci milioane de utilizatori în primele patru ore de la lansare, potrivit CEO-ului companiei Meta, Mark Zuckerberg, informează The Guardian. Aceeași sursă precizează că Threads nu se va lansa deocamdată în Uniunea Europeană, pe fundalul incertitudinii cu privire la reglementările de utilizare a datelor personale. Întârzierea se datorează în mare parte viitorului Digital Markets Act (DMA) al UE, care va intra în vigoare în 2024 și care conține prevederi mai stricte ce vizează partajarea datelor între aplicații.