Rețelele sociale sunt folosite de tot mai mulți adolescenți și tineri britanici ca sursă de informare, iar cea mai cunoscută și mai populară este TikTok-ul, arată datele unui studiu, realizat recent de autoritatea de reglementare media a Regatului Unit al Marii Britanii (OFCOM). Cercetătorii bat alarma, afirmând că presa convențională ar risca să își piardă un segment important de consumatori, scrie The Guardian, citat de Mediastandard.ro.
Potrivit sursei, în topul preferințelor persoanelor cu vârste între 12 și 15 ani se află Instagram (29%), urmat de TikTok și YouTube – aflate la egalitate (28%).
Facebook, o platformă asociată anterior consumului media, vine mult mai jos în topul adolescenților – pe poziția a cincea, după aplicațiile ITV și BBC One. Twitter se află în coada clasamentului, fiind folosită ca sursă de știri doar de 13% dintre adolescenți.
Rețelele sociale rămân o componentă importantă a consumului media și pentru tinerii de 16 – 24 de ani. Pe primele două poziții se află produsele Companiei Meta: Instagram, preferată de 46% dintre aceștia, și Facebook, cu 40%. Spre deosebire de grupa anterioară de vârstă, această categorie de tineri nu se îndreaptă către YouTube pentru știri. În schimb, accesează mai des Twitter pentru informare (35%), precum și TikTok (27%).
Dintre toate platformele, TikTok a înregistrat cea mai mare creștere în utilizare printre sursele de știri din Marea Britanie, iar adolescenții și tinerii apelează la „persoanele pe care le urmăresc” sau la „prieteni și familie” pentru a se informa, menționează sursa.
Autorii studiului văd un motiv de îngrijorare atât pentru mass-media, care pierde teren în fața metodelor alternative de informare, cât și pentru calitatea informațiilor regăsite pe social media. Potrivit lor, TikTok, o platformă care a devenit populară în ultimii trei ani, a fost tot timpul susceptibilă la dezinformare, iar fenomenul s-a accentuat, în special, în timpul unor crize internaționale, precum invazia rusă în Ucraina.