La data de 13 martie, portalul Nordnews.md a publicat pe canalul său de YouTube un material video cu titlul „Vor să adune bani pentru a o asasina pe Sandu”, care relatează despre protestele simpatizanților Partidului Șor, organizate pe data de 13 martie în fața monumentul „Ospitalitate” din orașul Bălți. Materialul video include și declarația unui protestatar, care a spus că „oamenii adună bani pentru asasinarea președintelui și al prim-ministrului R. Moldova”. Subiectul a fost preluat și de alte redacții, care la fel au preferat să recurgă la titluri ce induc panică și care generalizează.
Materialul video publicat de portalul Nordnews.md pe canalul său de YouTube a acumulat până în acest moment peste 20.600 de vizualizări. Deși au fost și alte declarații ale protestatarilor, autorul reportajului a preferat să scoată în evidență în titlu un element „șocant”, precum adunarea banilor pentru „asasinarea” Maiei Sandu.
Același subiect se regăsește și pe site-ul Podul.md, care recurge la amestec dintre fapte și opinii în titlu, folosind expresii precum „scene halucinante” sau „nonșalant” cu referire la declarațiile protestatarilor.
Cu privire la titluri, Ghidul de stil cu norme etice pentru jurnaliști recomandă: „Vom da, pur şi simplu, informaţia: scurt, brut, la obiect, neutru, fără nuanţări. Titlurile trebuie să prindă esenţa problemei prin câteva cuvinte bine alese”.
De asemenea, Codul deontologic prevede că „jurnalistul trebuie să facă o distincție clară între fapte și opinii și să nu prezinte opiniile drept fapte”, dar și că „jurnalistul pune titluri care corespund conținutului materialului jurnalistic și evită pe cele care induc publicul în eroare”. Și Ghidul de stil cu norme etice pentru jurnaliști susține că „în prezentarea evenimentelor, vom face o distincţie clară între informaţie şi opinie, evitându-se orice confuzie”.
Cu referire la panica creată artificial în presă, psihoterapeuta Dorina Vasilache a venit, anterior pe Mediacritica, cu recomandări pentru public: „Pentru populație aș recomanda să fie mai prudenți în alegerea portalurilor sau posturilor de unde se informează. Tinerii care selectează sursele de informare – să ofere ghidare persoanelor de vârsta a treia sau persoanelor care sunt mai vulnerabile din punct de vedere emoțional, care sunt ușor influențate de acei care urmăresc anumite scopuri, de oricare natură, fie politică, militară etc. Să le explice că nu tot ce este scris în ziare sau urmăresc pe rețelele de socializare este corect și relevant. Prin informarea corectă, din surse veridice, impactul emoțional poate fi diminuat, iar nivelul de panică exclus”.