Titlurile sunt cele care ne atrag atenția în primul rând atunci când răsfoim știrile. Scurte, atractive, șocante sau alarmante, ele ne îndeamnă să deschidem un articol sau ne fac să trecem cu vederea unele subiecte de presă. Felul în care este formulat un titlu dă în vileag calitatea materialului jurnalistic or, deseori, după un titlu senzațional urmează și un text care încalcă norme deontologice, iar riscul de a-i cădea în plasă este mare dacă nu putem să distingem grâul de neghină. Prin urmare, de această dată, Mediacritica vă îndeamnă să vă verificați cunoștințele despre calitatea titlurilor pe care, cu siguranță, le-ați zărit în presă în ultima perioadă.
Materialul a fost elaborat în cadrul proiectului „Promovarea educației media în rândul cetățenilor prin conținut media de calitate”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) în perioada mai – septembrie 2022, cu sprijinul financiar al Institute for War and Peace Reporting (IWPR). Conținutul enunțat ține de responsabilitatea CJI și nu reflectă în mod necesar viziunea donatorului.