Atenție la mesajele false pe care le distribuiți pe Facebook

„Pentru orice eventualitate: nu uitați, nouă regulă Facebook începe mâine (aka… nume nou META) unde pot folosi fotografiile tale”. Așa începe un mesaj care este distribuit zilele acestea pe Facebook. Atenție la astfel de mesaje false. 

Recent, un nou mesaj a început să se răspândească pe platforma de socializare Facebook. Utilizatorii sunt încurajați să posteze un text în care afirmă că „nu acordă permisiunea” aplicației să folosească „fotografiile, informațiile, mesajele sau postările din trecut și viitoare”. În această „capcană” au căzut chiar și mai multe persoane publice din Moldova.

De fapt, postarea acestui text nu va aduce niciun beneficiu utilizatorilor, deoarece platformele de socializare nu funcționează conform acestor afirmații. Opțiunile pentru confidențialitate și permisiuni pot fi gestionate doar din meniul de setări, iar postarea unui astfel de text nu influențează aceste aspecte. Înainte de a distribui orice conținut pe propriile pagini, rămâne valabil îndemnul de a verifica informația consultând sursa primară, în cazul de față – mesaje ale companiei Meta, distribuite prin canalele oficiale ale companiei. 

În politica sa de confidențialitate, Meta explică ce fel de informații colectează. 

„Vă colectăm activitățile de pe toate Produsele noastre, precum și informațiile pe care le furnizați, ca de exemplu:

  • conținutul pe care îl creați, cum ar fi postările, comentariile sau conținutul audio;
  • conținutul pe care îl furnizați prin funcția de cameră sau prin setările galeriei foto sau prin funcțiile cu activare vocală;
  • mesajele pe care le trimiteți și le primiți, inclusiv conținutul acestora, conform legislației aplicabile. Nu se poate vedea conținutul mesajelor criptate end-to-end, cu excepția cazurilor în care acestea sunt raportate către Meta de utilizatori în vederea analizei; 
  • metadate despre conținut și mesaje, conform legislației aplicabile;
  • tipuri de conținut, inclusiv reclame, pe care îl vizualizați sau cu care interacționați, precum și modul în care interacționați cu acesta;
  • aplicațiile și funcțiile pe care le utilizați și ce acțiuni desfășurați în cadrul acestora; 
  • achiziții sau alte tranzacții pe care le realizați, cum ar fi prin experiențe Meta de finalizare a comenzilor, inclusiv informații despre cardul de credit; 
  • hashtagurile pe care le utilizați;
  • timpul, frecvența și durata activităților dvs. pe produsele Meta”.

Pentru mai multe informații, accesați și citiți politicile și condițiile Meta, respectiv Facebook și Instagram, AICI.