Un regulament al Consiliului de Presă stabilește normele de înscriere și excludere din lista semnatarilor Codului deontologic

Foto: Consiliuldepresa.md

Un regulament al Consiliului de Presă, aprobat recent, precizează regulile potrivit cărora o instituție media poate fi înscrisă sau exclusă din lista semnatarilor Codului deontologic al jurnalistului. 

Regulamentul privind Registrul semnatarilor Codului deontologic, care a intrat în vigoare la mijlocul lunii martie, stabilește că orice jurnalist sau redacție pot deveni semnatari ai Codului deontologic, cu condiția să nu fi comis abateri de la normele deontologice în ultimele șase luni. Înscrierea se face printr-o cerere adresată Consiliului de Presă, însoțită de o declarație prin care solicitantul își asumă să respecte Codul și să se conformeze deciziilor Consiliului.

Decizia de admitere sau respingere este luată de Consiliul de Experți și Experte, iar în cazul unui refuz, aceasta poate fi contestată la fondatorii Consiliului de Presă. 

De asemenea, documentul prevede și cazurile în care un semnatar poate fi exclus din listă: fie la cererea acestuia sau atunci când se constată încetarea activității, fie în cazul încălcării repetate a normelor deontologice. Excluderea se poate face urmare a unui control, inițiat la propunerea oricărui membru al Consiliului de Experți și Experte, care va stabili că semnatarul nu mai corespunde criteriilor de eligibilitate și/sau neglijează constant prevederile Codului deontologic și deciziile Consiliul de Presă. Decizia de excludere poate fi contestată la fondatorii Consiliului de Presă.

Potrivit Consiliului de Presă, 143 de instituții și asociații mass-media au semnat Codul deontologic, asumându-și public respectarea principiilor etice și profesionale. Mediacritica a scris anterior despre faptul că actualul Cod a fost completat cu amendamente noi.