#PEÎNȚELES. Ce înseamnă răspândirea conținutului personalizat?

Întrebare: Am citit recent despre răspândirea conținutului personalizat. Ce înseamnă asta? 

Răspuns:

Răspândirea conținutului personalizat se referă la distribuirea și promovarea conținutului adaptat specific pentru un anumit segment de public sau pentru fiecare utilizator în parte, în funcție de preferințele, comportamentul sau caracteristicile acestuia. Acest conținut poate fi creat utilizând date demografice, istoricul de navigare pe Internet, interacțiunile anterioare ale utilizatorului sau alte informații relevante pentru a oferi o experiență personalizată și cât mai utilă. De exemplu, în marketing, răspândirea conținutului personalizat poate include expedierea de e-mailuri personalizate, recomandări de produse adaptate sau afișarea anunțurilor care corespund intereselor individuale ale utilizatorilor.

Răspândirea conținutului personalizat le poate fi „utilă” și celor care promovează dezinformare. Din moment ce dețin informații despre consumatorii media, actorii implicați în procesul de dezinformare vor ști cum să creeze mesajele în așa fel încât să influențeze procesul lor de luare a deciziilor, fie că este vorba de alegeri, dorința de a participa la un protest sau aderarea la un bloc politic. Aceștia vor crea conținut adaptat pentru diferite grupuri de persoane, care rezonează cu informația pe care o promovează. După o anumită perioadă, ei câștigă credibilitate și atunci când vor distribui anumite informații false – există riscul să avem din start încredere în ele, este explicat într-o ediție a Podcastului cuMINTE

În contextul dezinformării, tehnica răspândirii conținutului personalizat poate fi folosită pentru a manipula și influența opinii sau comportamente în moduri periculoase. Asta se poate face prin distribuirea conținutului personalizat către grupuri specifice de oameni, utilizând date despre preferințele și comportamentele individuale, pentru a le furniza informații false, care să exploateze vulnerabilități sau să alimenteze temeri și sentimente extreme. 

De asemenea, algoritmii de personalizare a conținutului pot fi exploatați pentru a răspândi rapid dezinformare. Dacă un anumit conținut fals este personalizat pentru a se potrivi preferințelor sau intereselor individuale, acesta poate fi distribuit și răspândit rapid pe diverse platforme, atingând un public mai larg.