Cea mai populară platformă pentru adolescenți în 2022 este YouTube, pe care îl folosesc 95% din tineri. Platforma este urmată de TikTok, cu 67%, iar Snapchat este accesat de 59% dintre persoanele cu vârsta de 13 – 17 ani. Acestea sunt datele celui mai recent raport care examinează tendințele de utilizare a rețelelor sociale în rândul adolescenților din SUA, realizat de Pew Research.
Potrivit raportului, peisajul rețelelor sociale este în continuă schimbare. YouTube domină online-ul adolescenților, urmat de TikTok, Instagram și Snapchat, ultimele două fiind utilizate de aproximativ șase din zece adolescenți. După aceste platforme, în topul popularității se numără Facebook, cu 32%, apoi Twitter, Twitch, WhatsApp, Reddit și Tumblr.1
Aproximativ 67% dintre adolescenți spun că au folosit TikTok cel puțin o dată, iar 16% dintre cei chestionați afirmă că-l utilizează aproape constant. Între timp, ponderea adolescenților care preferă Facebook, rețea care a dominat în rândul adolescenților în raportul Pew Research din 2014-2015, a scăzut de la 71%, la 32% se arată în cercetare. De asemenea, s-a constatat că băieții au mai multe șanse să folosească YouTube, Twitch și Reddit, iar fetele optează mai degrabă pentru TikTok, Instagram și Snapchat.
Organizația Pew Research a chestionat 1.316 adolescenți cu vârsta cuprinsă între 13 și 17 ani din Statele Unite ale Americii, precum și câte un părinte ale fiecăruia dintre ei. Colectarea datelor a avut loc în aprilie și mai 2022.