9 miliarde de reclame, catalogate drept „rele“ de către Google, au fost  blocate sau restricționate în 2021

Sursă foto: Unsplash

Compania Google a blocat sau a restricţionat în 2021 mai bine de 9 miliarde de reclame „rele“, potrivit raportului său de activitate. Drept urmare a acestor acțiuni, gigantul a introdus noi politici restrictive, dar şi funcţii pentru utilizatori care asigură o mai mare transparenţă. Reprezentanții companiei transmit că şi-au dublat eforturile în identificarea şi blocarea conţinutului nesigur, referindu-se la pandemia de coronavirus și razboiul din Ucraina, transmite Paginademedia.ro.

Potrivit raportului, Google a blocat mai bine de 3,4 miliarde de reclame „rele“, a restricţionat 5,7 miliarde de anunţuri şi a suspendat peste 5,6 milioane de conturi de publicitate. De asemenea, a blocat sau a restricţionat difuzarea anunţurilor pe 1,7 miliarde de pagini ale editorilor şi pe aproximativ 63.000 de site-uri, din cauza unor încălcări generale sau chiar flagrante ale politicilor. 

„Facem această activitate importantă deoarece un Internet susţinut de anunţuri permite tuturor să acceseze informaţii esenţiale şi conţinut divers, fără costuri. Şi pe măsură ce lumea digitală evoluează, dezvoltarea politicilor şi strategiilor noastre contribuie la prevenirea abuzurilor, permiţând în acelaşi timp companiilor să ajungă la noi clienţi şi să se dezvolte“, au spus reprezentanţii Google în raport, conform sursei.

Google îndeamnă  utilizatorii să raporteze anunţurile despre care cred că încalcă politicile instituției sau pur şi simplu să le blocheze pe cele care nu-i interesează. Noua funcţie, intitulată „Despre această publicitate”, ajută oamenii să înţeleagă de ce văd o anume reclamă şi cine a realizat-o, cum să o raporteze sau să o blocheze.

Iar pentru a-și intensifica siguranța conținutului pe online, Google și-a dublat eforturile în identificarea şi blocarea informațiilor nesigure. Au fost blocate peste 500.000 de pagini care încălcau politicile privind Covid-19 sau subminau încrederea în procesul electoral. Iar alte 2 milioane de reclame de la peste 60 de site-uri media finanţate de Federația Rusă au fost blocate și eliminate din cauza războiului inițiat de Rusia împotriva Ucrainei.