Rețeau socială TikTok a suspendat modificările aduse politicii de confidenţialitate pentru publicitate direcţionată cu o zi înainte ca acestea să intre în vigoare. Autoritatea de reglementare a Uniunii Europene (UE) studiază dacă acestea respectă regulile UE de protecţie a datelor, transmite Reuters.
Potrivit sursei, autoritatea italiană pentru protecţia datelor a fost cea care a tras un semnal de alarmă, spunând că TikTok le-a spus utilizatorilor săi că le va oferi publicitate direcţionată începând cu 13 iulie, fără a le cere consimţământul pentru utilizarea datelor stocate pe dispozitivele lor.
„Organismul de reglementare italian a informat Comisia pentru Protecţia Datelor (DPC) din Irlanda cu privire la potenţialele încălcări de către TikTok a regulilor UE privind datele. Autoritatea irlandeză este principalul organism de reglementare al UE pentru TikTok şi alte afaceri de top de pe Internet. În urma discuţiilor cu DPC de pe 11 iulie, TikTok a fost de acord să întrerupă aplicarea modificărilor pentru a permite DPC-ului să-şi efectueze analiza”, a spus DPC într-un comunicat.
De cealaltă parte, un purtător de cuvânt de la TikTok a specificat că „publicitatea personalizată oferă cea mai bună experienţă în aplicaţie pentru comunitatea noastră şi ne aduce în conformitate cu practicile din industrie. Aşteptăm cu nerăbdare să interacţionăm cu părţile interesate şi să abordăm preocupările acestora”.
Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a salutat ceea ce a numit o decizie responsabilă din partea TikTok de a suspenda modificările planificate.