Associated Press a încheiat un acord de partajare a știrilor cu OpenAI, compania care a dezvoltat ChatGPT

Agenția internațională de știri Associated Press, cu sediul în SUA, a încheiat săptămâna trecută un parteneriat de doi ani cu OpenAI, compania care a dezvoltat ChatGPT, prin care oferă acesteia acces la conținutul său scris din 1985 până în prezent. Accesul e folosit de OpenAI pentru a antrena algoritmii săi de inteligență artificială, transmite Axios.com.

Potrivit sursei, acordul dintre AP și OpenAI marchează „una dintre primele înțelegeri oficiale de partajare a știrilor dintre o mare agenție informațională din SUA și o firmă de inteligență artificială”.

În cadrul acestui acord, OpenAI va avea acces la o parte din arhiva textelor AP, care datează încă din 1985, pentru a ajuta la instruirea algoritmilor săi de inteligență artificială. De cealaltă parte, AP va putea beneficia de tehnologiile și expertiza OpenAI pe partea de produse.  

Brad Lightcap, directorul de operațiuni al OpenAI, a declarat că „feedbackul AP, împreună cu accesul la arhiva lor de informații factologice și texte de înaltă calitate, vor ajuta la îmbunătățirea capacităților și utilității sistemelor OpenAI”, citat de Axios.com

La începutul acestui an, Associated Press a lansat un instrument de căutare, activat de inteligență artificială, care facilitează accesul clienților săi – în principal, alte redacții – la vasta sa colecție de fotografii și videoclipuri utilizând descrieri textuale în loc de metadate tradiționale. Totuși, agenția de știri nu utilizează încă inteligența artificială generativă în știrile sale.

Parteneriatul cu OpenAI are scopul de a ajuta Associated Press să înțeleagă „cazurile de utilizare responsabilă a inteligenței artificiale generative în produsele informaționale și serviciile sale în viitor”. Încheind un acord cu OpenAI, AP speră să devină un lider în industrie în ceea ce privește dezvoltarea standardelor și celor mai bune practici legate de inteligența artificială generativă pentru alte redacții de știri, mai notează sursa citată.  „AP sprijină ferm un cadru care să asigure protecția proprietății intelectuale și compensarea corectă a creatorilor de conținut pentru munca lor”, a declarat Kristin Heitmann, vicepreședinta executivă a AP. 

 „Agențiile de știri trebuie să aibă un loc la masa discuțiilor pentru a se asigura că acest lucru se întâmplă astfel încât redacțiile mari și mici să poată utiliza această tehnologie în beneficiul jurnalismului”, potrivit ei.