Meta, amendată cu 390 de milioane de euro pentru utilizarea datelor cu caracter personal în scop publicitar

Autoritatea de reglementare irlandeză, care acționează în numele UE, a sancționat compania-mamă a Facebook, Meta, pentru prelucrarea ascunsă a datelor utilizatorilor. Au fost întocmite două amenzi în valoare totală de 390 de milioane de euro pentru încălcarea regulamentului european de date (GDPR). Decizia survine după ce Meta a fost supusă altor două sancțiuni usturătoare din toamna anului trecut, transmite Nouvelobs.com.

Comisia irlandeză pentru protecția datelor (DPC), un organism de reglementare care acționează în numele UE, a declarat într-un comunicat de presă că Meta și-a încălcat „obligațiile de transparență” și se bazează pe un temei juridic eronat „pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în scopuri de publicitate orientată.

Meta are la dispoziție trei luni pentru „a aduce operațiunile de prelucrare a datelor în conformitate”, a spus DPC în comunicatul său de presă. 

Gigantul american s-a declarat în schimb „dezamăgit” de această decizie și și-a anunțat intenția de a face recurs, „atât pe fond, cât și în privința amenzilor”, potrivit unui comunicat remis AFP. „Dezbaterile în jurul bazei legale” pentru prelucrarea datelor cu caracter personal „au loc de ceva vreme, iar companiile se confruntă cu o lipsă de certitudine de reglementare în această problemă”, estimează compania. „Aceste decizii nu împiedică publicitatea direcționată sau personalizată” și „agenții de publicitate pot continua să folosească platformele noastre pentru a ajunge la potențiali clienți, a-și dezvolta afacerea și a crea noi piețe”, a adăugat Meta.

Autoritatea de reglementare irlandeză a amendat deja gigantul californian Meta, în septembrie 2022, cu 405 milioane de euro pentru nereușite în prelucrarea datelor minorilor, iar în noiembrie 2022, cu 265 de milioane de euro pentru că nu a protejat suficient datele utilizatorilor săi, precizează Nouvelobs.com.